Anger management
Anger management leert je om te gaan met ongewenst en grensoverschrijdend gedrag. Denk aan agressie op de werkvloer of een lastige klant. Boze reacties of onvrede met het bedrijfsbeleid vragen eveneens om anger management. Elke actie lokt immers andermans reactie uit en andersom. Je reageert op elkaar. Dat gaat gepaard met emoties en spanningen. Met anger management ben je als organisatie elke agressie kundig de baas.
Maak een afspraak
Anger management in de praktijk
Bij hoogoplopende emoties is er altijd sprake van een ongemakkelijk situatie. Werknemers vliegen elkaar bijvoorbeeld in de haren. Of een klant is het duidelijk ergens niet mee eens, en laat dat merken met dreigende taal. Hoe ga je om met dergelijk intimiderend en aanvallend gedrag? Hoe bescherm je lijf en leden? Hoe voorkom je dat de boel niet escaleert? En wat als het toch uit de hand loopt?
Met onze cursus anger management leren we jouw organisatie en medewerkers correct te handelen. Aan de hand van diverse rollenspellen bereiden we je op zulke situaties voor. We bieden praktische, doelgerichte en maatwerk trainingen om jouw personeel te sterken. Zo geven we ze het vertrouwen en de tools om effectief om te gaan met agressie.
Met onze cursus anger management leren we jouw organisatie en medewerkers correct te handelen. Aan de hand van diverse rollenspellen bereiden we je op zulke situaties voor. We bieden praktische, doelgerichte en maatwerk trainingen om jouw personeel te sterken. Zo geven we ze het vertrouwen en de tools om effectief om te gaan met agressie.
Anger management de baas
Woede is in principe een normale en gezonde reactie. Instinctief helpt het je om op een dreigende situatie te reageren. Woede is daarnaast een emotie die kan escaleren. Ongecontroleerde woede is destructief. Het berokkent ernstige schade aan mens en organisatie. Het heeft een verwoestende werking op het persoonlijke leven van mensen. Stress, leed, ontevredenheid en een slechte gezondheid evenals verstoorde werkrelaties zijn dan het gevolg.
Als werkgever heb je een zorgplicht. Je dient te zorgen voor een veilige arbeidsomgeving. Daarom leren we je ook aan welke voorwaarden je als werkgever dient te voldoen. Een moderne werkvloer vraagt namelijk om vertrouwen en samenwerking. Een belangrijke rol ligt ook in de opvang van medewerkers ná een, eventueel traumatiserende, ervaring. In de cursus anger management leer je daarom ook welke afspraken er moeten worden vastgelegd. En dus leren we je ook wet- en regelgeving toe te passen met goed en praktisch uitvoerbaar beleid.
Als werkgever heb je een zorgplicht. Je dient te zorgen voor een veilige arbeidsomgeving. Daarom leren we je ook aan welke voorwaarden je als werkgever dient te voldoen. Een moderne werkvloer vraagt namelijk om vertrouwen en samenwerking. Een belangrijke rol ligt ook in de opvang van medewerkers ná een, eventueel traumatiserende, ervaring. In de cursus anger management leer je daarom ook welke afspraken er moeten worden vastgelegd. En dus leren we je ook wet- en regelgeving toe te passen met goed en praktisch uitvoerbaar beleid.
Anger management op elk terrein
Bij FAF-Training bewegen we mee. Daarom bootsen we real life situaties en calamiteiten na.
Dat doen we in ons modern en goed uitgeruste trainingscentrum of op locatie. We zijn thuis
op elk terrein. Onze anger management cursus is dus ook volledig incompany te volgen. In
jouw eigen arbeidsomgeving dus.